ערב שבת קודש כד אלול תשעז
תבורכו מן השמיים הרב מיכי על שיעורכם הנפלאים.
בנוגע לבן המלך האמת שהזכרתם תגובתו הראשונית שנובעת מבטחון היתר בבינתו ושכלו כבן-נעורים שרואה בעיניו את העולם בשחור/ לבן , עוולה/צדק ,אמת/שקר ומעבר לכך כפשוטו נעזב לנפשו, ואז הוא לוקח את עצמו למקומות הנמוכים(אותו בן מלך נפלא שנולד עם מידות טובות-שאפשר לפרש שברגע שהעולם התחיל לרנן על החילוף “במקום נסתר בתוכו, אמנם בהס ובחשש מסביבתו,הייתה לו אמונה בטוב שלו , נשמתו-שכלו הפנימי והעמוק האמין בגילוי הנ”ל של היותו בן-המלך האמת, בלי יכולת שיתוף: הרי הוא נולד “כבן-שפחה” . אז כאמור מרוב ייאושו הבן מלך האמת שנקרא בפי העולם לקח עצמו לאותם מקומות שהעצימו את תחושת ההשפלה-שלו, עד שיצא פעם אחד ל ב ד ו לטייל והניח לשכב ובתחילה שיחזר לעצמו את סיפורו, אבל עם דו-שיח עם בוראו: וחשב מה זאת עשה אלקים לי : אם אני הבן-מלך בוודאי אינו ראוי לי זאת, ואם איני בן המלך גם-כן אינו מגיע לי זאת, להיות בורח ומגורש. ואז… נתיישב בדעתו: אדרבא,אם כן, שהשם יתברך יכול לעשות כזאת, להחליף את בן המלך(הוא מסתכל בעצמו כבן המלך) אדרבא”אם-כן,שהשם יתברך יכול לעשות כזאת, להחליף את
ב ן ה מ ל ך ושיעבור עליו כנ”ל, אם כן הייתכן מה שעשיתי? וכי כך היה ראוי לי להתנהג כמו שעשיתי? והתחיל להצטער ולהתחרט על המעשים הרעים שעשה, ואחר-כך וכו”. הנקודה המחזקת פה מבחינתי-היא: שדייקא בהיות הבן מלך לבדו עם-עצמיותו בחיק הטבע ופגישתו עם נשמתו- היותו בן של מלך ולא מלך פשוט, בן של מלך מלכי המלכים ופקיחת עיני שכלו שהרי הכל בהשגחתו לפרטי פרטים ולטובתו כל-מה שעובר עליו סביבתו, מסלולו : בדרכיו הנסתרים מעל כל השכליים מיועד-עבורו ולטובתו מתוקף אהבתו יתברך שמו. וכשהנקודה הטובה האירה בתוכו בעצמה הוא ביקש לקחת אחריות על חייו לצאת מהמקום שהוא נפל אליו, ללכת בדרכיו בתמימות כרצונו יתברך.
השלום והברכה ערב שבת קודש וילך ניצבים
הרב בנוגע לאיש תבונות יידלנה ולכל המבורר בהקשר לבן מלך האמת שלמרות שהרגיש בעצמו שנועד לגדולות, פלוס הסימנים שהראו לו משמיים(החלום, בן השפחה שמכר עצמו להיות עבדו של בן המלך האמת, ובפרט איש היער(הצדיק שנגלה אליו והבטחותיו וכו”. עדיין לא גילה-עצמו, בחינת: “אל יתהלל חוגר כמפתח” רק אחרי שנעשה מבין דבר מתוך דבר ועמד בשני הניסיונות והחזיר למדינה את שמה האמיתי (מקביל לבן המלך האמת) : “מלך חכם ומדינה טיפשית ” דהיינו גילוי מלכותו וחכמתו יתברך לבריאה כולה
יכל להתעמת עם בן השפחה האמת ולומר לו :
עתה אני מבין, שאני בן המלך באמת, ואתה בן השפחה האמת!
שבת שלום ומבורך. חיה.
ערב שבת קודש כד אלול תשעז
תבורכו מן השמיים הרב מיכי על שיעורכם הנפלאים.
בנוגע לבן המלך האמת שהזכרתם תגובתו הראשונית שנובעת מבטחון היתר בבינתו ושכלו כבן-נעורים שרואה בעיניו את העולם בשחור/ לבן , עוולה/צדק ,אמת/שקר ומעבר לכך כפשוטו נעזב לנפשו, ואז הוא לוקח את עצמו למקומות הנמוכים(אותו בן מלך נפלא שנולד עם מידות טובות-שאפשר לפרש שברגע שהעולם התחיל לרנן על החילוף “במקום נסתר בתוכו, אמנם בהס ובחשש מסביבתו,הייתה לו אמונה בטוב שלו , נשמתו-שכלו הפנימי והעמוק האמין בגילוי הנ”ל של היותו בן-המלך האמת, בלי יכולת שיתוף: הרי הוא נולד “כבן-שפחה” . אז כאמור מרוב ייאושו הבן מלך האמת שנקרא בפי העולם לקח עצמו לאותם מקומות שהעצימו את תחושת ההשפלה-שלו, עד שיצא פעם אחד ל ב ד ו לטייל והניח לשכב ובתחילה שיחזר לעצמו את סיפורו, אבל עם דו-שיח עם בוראו: וחשב מה זאת עשה אלקים לי : אם אני הבן-מלך בוודאי אינו ראוי לי זאת, ואם איני בן המלך גם-כן אינו מגיע לי זאת, להיות בורח ומגורש. ואז… נתיישב בדעתו: אדרבא,אם כן, שהשם יתברך יכול לעשות כזאת, להחליף את בן המלך(הוא מסתכל בעצמו כבן המלך) אדרבא”אם-כן,שהשם יתברך יכול לעשות כזאת, להחליף את
ב ן ה מ ל ך ושיעבור עליו כנ”ל, אם כן הייתכן מה שעשיתי? וכי כך היה ראוי לי להתנהג כמו שעשיתי? והתחיל להצטער ולהתחרט על המעשים הרעים שעשה, ואחר-כך וכו”. הנקודה המחזקת פה מבחינתי-היא: שדייקא בהיות הבן מלך לבדו עם-עצמיותו בחיק הטבע ופגישתו עם נשמתו- היותו בן של מלך ולא מלך פשוט, בן של מלך מלכי המלכים ופקיחת עיני שכלו שהרי הכל בהשגחתו לפרטי פרטים ולטובתו כל-מה שעובר עליו סביבתו, מסלולו : בדרכיו הנסתרים מעל כל השכליים מיועד-עבורו ולטובתו מתוקף אהבתו יתברך שמו. וכשהנקודה הטובה האירה בתוכו בעצמה הוא ביקש לקחת אחריות על חייו לצאת מהמקום שהוא נפל אליו, ללכת בדרכיו בתמימות כרצונו יתברך.
חי’ה.
השלום והברכה ערב שבת קודש וילך ניצבים
הרב בנוגע לאיש תבונות יידלנה ולכל המבורר בהקשר לבן מלך האמת שלמרות שהרגיש בעצמו שנועד לגדולות, פלוס הסימנים שהראו לו משמיים(החלום, בן השפחה שמכר עצמו להיות עבדו של בן המלך האמת, ובפרט איש היער(הצדיק שנגלה אליו והבטחותיו וכו”. עדיין לא גילה-עצמו, בחינת: “אל יתהלל חוגר כמפתח” רק אחרי שנעשה מבין דבר מתוך דבר ועמד בשני הניסיונות והחזיר למדינה את שמה האמיתי (מקביל לבן המלך האמת) : “מלך חכם ומדינה טיפשית ” דהיינו גילוי מלכותו וחכמתו יתברך לבריאה כולה
יכל להתעמת עם בן השפחה האמת ולומר לו :
עתה אני מבין, שאני בן המלך באמת, ואתה בן השפחה האמת!
שבת שלום ומבורך. חיה.