ארכיון

אל תחשוב על עצמך | פרשת אחרי-קדושים | אייל בנימין קרוצ'י
אייל בנימין קרוצ'י

אל תחשוב על עצמך | פרשת אחרי-קדושים | אייל בנימין קרוצ'י

בתחילת פרשתנו מוזכר חטאם של נדב ואביהו, בני אהרון: "אחרי מות שני בני אהרן, בקרבתם לפני ה' וימותו". על-פי דברי חז"ל,

אין יהודי רחוק מידי | פרשת בֹּא | אייל בנימין קרוצ'י
אייל בנימין קרוצ'י

אין יהודי רחוק מידי | פרשת בֹּא | אייל בנימין קרוצ'י

על מכת בכורות אנו מוצאים בתורה שני ביטויים. פעם אחת אומר הקב"ה: "כחצות הלילה אני יוצא בתוך מצרים", ופעם אחרת

מציאה אלוקית | אייל בנימין קרוצ'י
אייל בנימין קרוצ'י

מציאה אלוקית | אייל בנימין קרוצ'י

מציאה אלוקית על עשרת ימי תשובה נאמר הפסוק "דרשו ה' בהימצאו, קראוהו בהיותו קרוב". מפסוק זה למדו חז"ל שבעשרת ימי

מי נלחם עם מי? | אייל בנימין קרוצ'י
אייל בנימין קרוצ'י

מי נלחם עם מי? | אייל בנימין קרוצ'י

שני אויבים מקור אחד כי תצא למלחמה על איביך (דברים כא,י) הפסוק הראשון של הפרשה עוסק ביציאה למלחמה: "כי תצא

אלול באור האסטרולוגיה הקבלית | אייל בנימין קרוצ'י
אייל בנימין קרוצ'י

אלול באור האסטרולוגיה הקבלית | אייל בנימין קרוצ'י

כל חודש ניחן בתכונות מסוימות המאופיינות במזל שלו, ובמפה אסטרולוגית השייכת אליו. הבורא ברוב חסדו הטמין פוטנציאל אדיר בכול חודש המאפשר

זה הזמן להרבות בשמחה! | אייל בנימין קרוצ'י
אייל בנימין קרוצ'י

זה הזמן להרבות בשמחה! | אייל בנימין קרוצ'י

חורבן לצורך בניין בא להודיעכם שאין אבל בשבת (ירושלמי ברכות פרק ז, הלכה ב) בימי בין המצרים אנו נוהגים דיני

לצאת מעצמי – זה תהליך?! | אייל בנימין קרוצ'י
אייל בנימין קרוצ'י

לצאת מעצמי – זה תהליך?! | אייל בנימין קרוצ'י

כל החיים – ב"מסע" אלה מסעי בני-ישראל אשר יצאו מארץ מצרים (במדבר לג,א) כאשר התורה מסכמת את סיפור מסעותיהם של

אי-אפשר להפריע ליהודי | פ' קורח | אייל בנימין קרוצ'י
אייל בנימין קרוצ'י

אי-אפשר להפריע ליהודי | פ' קורח | אייל בנימין קרוצ'י

אי-אפשר להפריע ליהודי בכור שור או בכור כשב או בכור עז לא תפדה קודש הם… לך יהיה (במדבר יח,יז-יח) כחלק

'נקודה של אור' בפרשת השבוע | הניגודים במהות האדם | אייל בנימין קרוצ'י
אייל בנימין קרוצ'י

'נקודה של אור' בפרשת השבוע | הניגודים במהות האדם | אייל בנימין קרוצ'י

הניגודים במהות האדם אשה כי תזריע. כשם שיצירתו של אדם אחר כל בהמה חיה ועוף במעשה בראשית, כך תורתו נתפרשה